Asysta, gwarancja, aktualizacja, upgrade – a po co to komu i za ile?
Wraz z zakupem programu Comarch ERP Optima klient-nabywca otrzymuje roczną gwarancję (Asystę). Gwarancja umożliwia między innymi instalowanie nowszych wersji oprogramowania tzw. Upgrade, automatyczne pobieranie danych kontrahenta z GUS, czy pobieranie aktualnych kursów walut. Nie ma oczywiście obowiązku odnawiania gwarancji, zakupiona licencja będzie działać nadal, jednak jest to rekomendowane ze względu choćby na to, że program na bieżąco dostosowywany jest do nowych przepisów lub/i usuwane są znalezione błędy.
Jeżeli jednak klient zdecyduje się na zakup Asysty powinien wiedzieć o tym, ze zamówienie na przedłużenie można złożyć do 30 dni przed wygaśnięciem bieżącego okresu.
Ile to kosztuje Asysta Comarch?
- 20% wartości oprogramowania, jeżeli Klient złoży zamówienie przed upływem gwarancji (upgrade terminowy);
- 30% wartości oprogramowania, jeżeli Klient złoży zamówienie najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia upływu okresu gwarancji (upgrade otwarty 30%);
- 40% wartości oprogramowania, jeżeli Klient złoży zamówienie później niż w ciągu 30 dni od dnia upływu okresu gwarancji (upgrade otwarty 40%).
Przykład
Moduły Kasa/Bank oraz Faktury kosztują wg. cennika po 128 PLN netto (sztuka) czyli aktualizacja terminowa wyniesie 51,20 PLN netto (62,97 PLN brutto) ponieważ
128*2=256 (Wartość detaliczna netto)
256*0,2=51,20
A czy przykładowe wyliczenie 51,20 zł netto to cena za jeden miesiąc czy za cały rok Asysty?
Asysta jest ważna przez 1 rok.