Standardowa procedura:
- Logujemy się do routera
- Przechodzimy na zakładkę Security -> Firewall
- (Opcjonalnie) Definiujemy usługę w zakładce Services
- Dodajemy usługę w obszarze Inbound Services
I niby powinno śmigać…
No ale nie śmiga 🙁
Port nadal jest zablokowany… Numer wpisany prawidłowo, reguła dodana poprawnie.
Rozwiązanie problemu okazuje się dość proste:
Wystarczy usługę ANY (blokującą w tym przypadku wszystkie porty) przesunąć na ostatnie miejsce na liście.
Ponieważ jak się okazuje, router czyta ustawienia od pierwszego po kolei, i tak dopasowuje 2 pierwsze wpisy – OK, potem trafia na BLOKUJ WSZYSTKO, kolejno ma PPTP (w tym przypadku na porcie 1723) no i nie ma wyjścia, musi go zblokować, ponieważ tak miał ustawione w poprzedniej linijce.
Zamiana tych pozycji miejscami rozwiązała problem zablokowanego poru.