Po zainstalowaniu Cyberpanelu (na Ubuntu) czasem można natrafić na problem, w którym nie będzie się dało wysyłać wiadomości za pomocą Rainloop. Po zalogowaniu do panelu administracyjnego zakładka Domeny -> [twoja_domena] i naciśnięciu „Testuj” otrzymamy ostrzeżenie :
SMTP 454 4.7.0 TLS not available due to local problem

O co tu chodzi? A no prawdopodobnie o brak certyfikatu. Można to sprawdzić ustawiając port 25 i rodzaj połączenia „Bez zabezpieczeń„. Powinno się zaświecić na Zielono.

Jednak nie jest to zbyt eleganckie rozwiązanie… Sprawdźmy zatem co tam dalej w trawie piszczy…
W pliku konfiguracyjnym mamy informację o tym gdzie powinny się znajdować certyfikaty
etc/postfix/main.cf
A tam mam takie zapisy :
smtpd_tls_cert_file = /etc/pki/dovecot/certs/dovecot.pem
smtpd_tls_key_file = /etc/pki/dovecot/private/dovecot.pem
No to sprawdzam czy coś tam jest…

Pusto!
Generuję więc nowe komendą w SSH wcześniej przechodząc do znanego mi katalogu
cd /etc/pki/dovecot/
openssl req -new -x509 -nodes -out postfix_dovecot.pem -keyout postfix_dovecot.pem -days 3650
Zarówno certyfikat jak i klucz prywatny wygenerowały mi się do jednego pliku. Powinienem je teraz rozdzielić.
Od —–BEGIN PRIVATE KEY—– do —–END PRIVATE KEY—– mamy klucz prywatny. Zapisujemy go w pliku /etc/pki/dovecot/private/dovecot.pem
A między —–BEGIN CERTIFICATE—– i —–END CERTIFICATE—– mamy certyfikat który zapisujemy w /etc/pki/dovecot/certs/dovecot.pem
Po wszystkim restartujemy postfixa
service postfix restart
Efekt?
Wszystko śmiga
