W ramach swojej działalności staramy się nie tylko naprawiać urządzenia. Świadczenie usług informatycznych jest to bardzo szerokie pojęcie więc i zakres usług jest niemały. W związku z tym, że mamy [jako takie] doświadczenie w tworzeniu stron i sklepów internetowych staramy się udzielać pomocy wszystkim potrzebującym. I tak było w tym wypadku. W niedzielne popołudnie na jednej z grup w serwisie Facebook pojawiła się pewna prośba…
Postanowiłem więc pomóc.. Po zalogowaniu się na zaplecze (bo taki otrzymaliśmy dostęp na początek) na pierwszy rzut nie zauważyłem problemu. Zapytałem więc z czym dokładnie jest problem..
I faktycznie to się potwierdziło. Ale po szybkim „riserczu” okazało się że problem wynika ze specyficznej wersji PrestaShop 1.7.4 w której po usunięciu klienta, który miał porzucony koszyk pokazuje się właśnie ten błąd. W celu wyeliminowania problemu :
Chodzi oczywiście o porzucony koszyk zakupowy z tymże problematycznym adresem.
Aby rozwiązać problem „na szybko” należy wejść do bazy danych np. za pomocą narzędzia phpMyAdmin następie otworzyć tabelę [prefix]_cart i w kolumnie id_address_delivery odszukać problematyczny Id adresu.
usuwamy problematyczny wiersz po uprzednim zrobieniu kopii zapasowej i wszystko zaczyna działać jak należy.
Problem został usunięty w wersji 1.7.5 – więcej można poczytać tu- > https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/pull/11416
To zlecenie kończy się pozytywnie odpowiednim komentarzem